Nieuw merk | Lacoste
Geplaatst door Andu Vollema opRené Lacoste richtte La Chemise Lacoste op in 1933 met André Gillier, de eigenaar en voorzitter van de grootste Franse breigoedfabriek van die tijd. Ze begonnen met de productie van het revolutionaire tennisshirt dat Lacoste had ontworpen en op de tennisbanen droeg met het krokodillenlogo op de borst geborduurd. Het bedrijf beweert dat dit het eerste voorbeeld is van een merknaam op de buitenkant van een kledingstuk.[6] Vanaf de jaren 1950 produceerde Izod kleding onder de naam Izod Lacoste onder licentie voor verkoop in de V.S. Dit partnerschap eindigde in 1993 toen Lacoste de exclusieve Amerikaanse rechten herwon om shirts onder haar eigen merk te distribueren. In 1977 werd Le Tigre Clothing opgericht in een poging om rechtstreeks te concurreren met Lacoste op de Amerikaanse markt, met de verkoop van een gelijkaardig gamma van kleding, maar met een tijger in plaats van de kenmerkende Lacoste krokodil.
Meer recentelijk is de populariteit van Lacoste gestegen als gevolg van het werk van de Franse ontwerper Christophe Lemaire om een meer moderne, luxe uitstraling te creëren. In 2005 werden bijna 50 miljoen Lacoste producten verkocht in meer dan 110 landen. De zichtbaarheid is toegenomen als gevolg van de contracten tussen Lacoste en een aantal tennissers, waaronder de voormalige Amerikaanse tennissers Andy Roddick en John Isner, de Franse veteraan Richard Gasquet, en de Zwitserse Olympische gouden medaillewinnaar Stanislas Wawrinka. Lacoste was ook begonnen met het verhogen van haar aanwezigheid in de golfwereld, waar opgemerkt twee keer Masters Tournament kampioen José María Olazábal en de Schotse golfer Colin Montgomerie zijn gezien met Lacoste shirts tijdens toernooien.
Bernard Lacoste werd ernstig ziek in het begin van 2005, wat ertoe leidde dat hij het voorzitterschap van Lacoste overdroeg aan zijn jongere broer en naaste medewerker voor vele jaren, Michel Lacoste. Bernard overleed in Parijs op 21 maart 2006.
Meer recentelijk is de populariteit van Lacoste gestegen als gevolg van het werk van de Franse ontwerper Christophe Lemaire om een meer moderne, luxe uitstraling te creëren. In 2005 werden bijna 50 miljoen Lacoste producten verkocht in meer dan 110 landen. De zichtbaarheid is toegenomen als gevolg van de contracten tussen Lacoste en een aantal tennissers, waaronder de voormalige Amerikaanse tennissers Andy Roddick en John Isner, de Franse veteraan Richard Gasquet, en de Zwitserse Olympische gouden medaillewinnaar Stanislas Wawrinka. Lacoste was ook begonnen met het verhogen van haar aanwezigheid in de golfwereld, waar opgemerkt twee keer Masters Tournament kampioen José María Olazábal en de Schotse golfer Colin Montgomerie zijn gezien met Lacoste shirts tijdens toernooien.
Bernard Lacoste werd ernstig ziek in het begin van 2005, wat ertoe leidde dat hij het voorzitterschap van Lacoste overdroeg aan zijn jongere broer en naaste medewerker voor vele jaren, Michel Lacoste. Bernard overleed in Parijs op 21 maart 2006.