Deze site heeft beperkte ondersteuning voor uw browser. We raden aan om over te schakelen naar Edge, Chrome, Safari of Firefox.

Winkelwagen
Voor 16:00 besteld, dezelfde dag verzonden.

ABOUT: Karl Kani

Geplaatst door Andu Vollema op
ABOUT: Karl Kani

Carl Williams bevon op zestienjarige leeftijd met het ontwerpen van kleding. De details en al het handwerk van het vak leerde hij in het kledingbedrijf van zijn vader. Karl heeft nooit een opleiding gevolgd maar had alles in huis om unieke trendy kleding te ontwerpen. Hij kocht kon zelf ook niet produceren maar liet het door een kleermaker maken naar zijn inzichten en creativiteit.

De verkoop van de kleding kwam op gang nadat hij en een vriend urenlang een bord omhooghielden in New York met het logo erop. Karl wist dat hij ging slagen als hij met een gevestigde naam ging samenwerken. Zogezegd zo gedaan en in 1992 werkte hij twee jaar samen met Carl Jones.

Ondanks de grote concurrentie wist Karl zijn merk tot een groot succes te brengen. Waaronder de baggy fit van zijn spijkerbroeken sloegen aan in de hip-hop en urban cultuur, Men zegt dat het geheim van zijn succes is, het is moeilijk te voorspellen wat de klant wil. Daarom had Karl altijd contact zijn publiek en stond Karl open voor nieuwe ideeën.

Carl Williams is de eerste zwarte man die een Hip Hop kledingmerk startte en sinds 1996 behoort hij volgens People Magazine ook tot de 100 rijkste Afro-Amerikanen. Hij ontwierp als eerste de baggy broek en inspireerde vele Afro-Amerikaanse ontwerpers in zijn voetsporen te treden. Karl Kani bewijst hiermee de echte ‘Godfather of Urban Fashion’ te zijn.

← Ouder bericht Nieuwe bericht →